Om våra gästrecensioner: Gästernas recensioner är skrivna av våra kunder efter deras vistelse. Detta är gästernas åsikter och reflekterar deras upplevelser av vistelsen på denna anläggning. Poäng baseras på ett poängsystem mellan 1 till 5 där 1 är dåligt och 5 är utmärkt.
Individuella recensioner från våra gäster
(visar 1-4 av 4)
Matsalsmeny
Rekommenderadav
Net,
(Sverige tis 06 aug 2019)
“Menyn var tillkrånglad! Man skulle kunna förvänta sig mer lokala produkter!
Inga grönsaker till måltiderna,inte ens som dekoration!
Maten var ” kladdig” och inte någon kulinarisk upplevelse!
Frukosten var bra, men rörig! Svårt att få översikt som gäst ex.tallrikar mm.
Man krockade med övriga gäster som som kryssade fram i sin iver att hitta bröd, juice,pålägg osv.
Skulle varit bra med struktur!”
Totalupplevelse4 av 5
Standard på hotellet/rummet5 av 5
Faciliteter (kök, dusch etc)4 av 5
Städning4 av 5
Prisvärt3 av 5
Service4 av 5
Frukost4 av 5
Incheckningstid
Rekommenderadav
Hobbe,
(Sverige tis 24 jul 2018)
“Tacksamt om man släpper rum efterhand de är färdiga och inte håller strikt på kl 15 00”
Totalupplevelse4 av 5
Standard på hotellet/rummet5 av 5
Faciliteter (kök, dusch etc)5 av 5
Städning5 av 5
Prisvärt3 av 5
Service4 av 5
Frukost4 av 5
Övernattning på Dalecarlia i samband med Dalhallakonsert
“En mycket serviceminded personal som gjorde allt för att vår kvällsbuffé skulle bli bra trots att vår buss blev minst en timme försenad från Dalhalla, då vi väntade på två resenärer som inte infall sig i tid. Hotellet har en mycket trevlig atmosfär i såväl reception som restaurang. Vi var dock besvikna över vårt rum (förutom badrummet som var nyrenoverat) som var litet, slitet och ffa otillgängligt beläget. En brant mycket smal brant trapp med trappsteg som lutade framåt var direkt farlig. Som tur är är vi inte drabbade av rörelsehinder. Vi har bott på hotellet ett antal gånger och alltid varit nöjda efter vistelsen. Vi har dock bokat via hotellet tidigare och jag misstänker att Visitdalarna inte har tillgång till rumsinformation vid bokningen. Kanske är det så att de sämsta rummen går till den bokningen? Min slutsats blir att om man bokar via Visitdalarna bör man också vända sig direkt till hotellet för att försäkra sig om ett passande rum.”
Totalupplevelse3 av 5
Standard på hotellet/rummet2 av 5
Faciliteter (kök, dusch etc)4 av 5
Städning4 av 5
Prisvärt1 av 5
Service5 av 5
Frukost5 av 5
Dåligt mottagande
Ej rekommenderadav
Bengt,
(Sverige lör 23 jul 2016)
“Anländer till hotellet ca 14.20 Rummet är inte städat. Vi vill gärna äta något medan vi väntar på att rummet ska bli klart.
Vi blir upplysta om att lunchserveringen stängde kl 14.00 och blir hänvisade till baren. I baren finns dock ingen personal men i matsalen finns ännu lite halvtorrt bröd, halvrinnande smör och en ostkant kvar efter lunchen. Sedan dröjer det till 15.30 innan rummet blir klart.
Rummet är fint och utsikten över Siljan fenomenal. Middagen (varmrökt sik, havsabborre och flädermousse) helt OK även om den rökta siken var ganska smaklös.
Spaanläggningen är fin.
Frukost helt OK.
”